Hamarosan megszűnik a régi ügyfélkapu, mi a teendő?

A digitálisan intézhető állami ügyekhez hozzáférést biztosító, Ügyfélkapunak nevezett szolgáltatás az eddig ismert formájában 2025 januárjától nem lesz elérhető. A jelenleg Ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok mindegyikének fontos teendői vannak.

Az állampolgári ügyintézés digitális felülete immáron hosszú évek óta rendelkezésre áll, hozzáféréséhez pedig a magyar állampolgárok úgynevezett ügyfélkapu fiókot igényelhetnek. Az ügyfélkapu fiók meglétével férhetünk hozzá a közigazgatási, egészségügyi és egyéb ügyek elintézéséhez kialakított internetes felületekhez Magyarországon. 2025. január 16-ától fontos változás lép életbe, a hagyományos ügyfélkapus felület ettől az időponttól nem lesz elérhető. Ehelyett a felhasználók két opció közül választhatnak, ha továbbra is digitálisan kívánják ügyeiket intézni. Az egyik a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) mobilalkalmazás, a másik pedig az Ügyfélkapu+ (plusz), Ezutóbbival foglalkoztunk legutóbbi adásunkban.
Megbeszéltük, milyen változást jelent az ügyfélkapu plusz használata, illetve végigmentünk az átregisztrálás folyamatán. Szó esett továbbá arról, mi az a kétlépcsős autentikáció, és hogy miért nem elég az új felületen csupán egy felhasználónév és egy jelszó megadása, miért van szükség egy újabb, harmadik biztonsági intézkedésre, amelyet kötelezően használnunk kell, ha hozzá szeretnénk férni az Ügyfélkapu+ felülethez.

Play